Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 de març del 2014

DIVERGENT


DIVERGENT

Hey dreamers ! He de confessar que estava esperant que per fi guanyés l'enquesta aquest llibre. La veritat, no tinc paraules per definir-lo... m'ha fet riure i plorar, cridar i quedar-me muda de cop... Només puc dir una cosa; M'has fet teva Veronica, sóc i seré sempre una iniciada ( fans de divergent )




FITXA TÈCNICA:




   
 Títol: DIVERGENT

·  Autora: Verònica Roth


·  Saga: Divergent


·  Idioma: Català 


·  Persona: Primera


 Pàgines: 411








SINOPSIS: 

UNA DECISIÓ 

UNA DECISIÓ
DETERMINA ELS TEUS AMICS

UNA DECISIÓ 
DEFINEIX LES TEVES CREENCES

UNA DECISIÓ 
MARCA LA TEVA LLEIALTAT

UNA DECISIÓ
ET POT CANVIAR PER SEMPRE 





COM VAIG COMENÇAR:

No recordo massa com vaig començar aquesta saga... crec que va ser per un blog d'aquest tipus, amb ressenyes i tal. No sé em va cridar l'atenció.. però no recordo exactament quan me'l van comprar...ahh! si ! Recordo que tenia un examen el dia següent :$ i per culpa de Divergent no vaig estudiar ( uupsss). Però no només m'ha passat amb aquest per culpa de tota la saga ( l'últim cap a l'octubre mes o menys ( PDF)) he deixat d'estudiar, no he fet deures, treballs. I mireu no he suspès res de miracle. Així que gràcies Divergent per casi provocar el meu  fracàs acadèmic. 


Professora: Clara has fet els deures?

Jo: Hummm...crec que no.

Professora: I això?

Jo: La Tris em necesitava.

Professora: O sigui, no has fet els deures perquè algú que es diu Tris et necesitava. És l'escusa més penósa que he sentit. I mira que me n'han dit de grosses. Apa, ves cinc minuts a fora per mentir-me.

Jo: No. SÓC DIVERGENT I NO PUC SER CONTROLADA MUAJAJAUAJ!


* evidentment no és un fet real






                            



BREU RESUM + FINAL OBERT 

Ens trobem a un Chicago proper i llunyà a la vegada. Un Chicago on la societat està dividida en cinc faccions, ABNEGACIÓ, AMISTAT, INTREPIDESA, ERUDICCIÓ I FRANQUESA. Cada una amb els defectes i virtuts que els caracteritzen:

ABNEGACIÓ: Es valora l'altruisme.
AMISTAT: Es valora el pacifisme.
INTREPIDESA: Es valora la valentia. 
ERUDICCIÓ: Es valora la subiduiria.
FRANQUESA: Es valora l'honestedat




Tu neixes en una de les faccions i vius amb els de la teva Facció portes la roba de la teva facció i et comportes d'una manera que representa clarament la teva facció. Però, només tens una oportunitat a la vida de canviar la teva vida;  Quan compleixes setze anys, et faran prendre una decisió, Una decisió que et determinarà creences, definirà amistats, marcarà les teves lleialtats. UNA DECISIÓ QUE ET DEFINIRÀ PER SEMPRE. Podràs escollir ( després d'haver fet unes proves que indiquin cap a quina facció tens més potencial) si quedar-te amb la teva família a la facció on estàs o marxar cap a una altra facció. Però sempre hauràs de recordar:

FACCIÓ ABANS QUE SANG !

Si esulls marxar , deixaras a la teva familia per sempre. Es el que vols?


A aquesta decisió s'ha d'enfrontar la Beatrice, la nostra protagonista, una abnegada que no sap cap a on inclinar-se, si abandonar els seus o ser abnegada tota la vida. Que farà la Tris? Aceptarà la seva familia la seva decisió ? Qui és el quatre? Què fa que aquesta societat estigui unida? Que és la divergència? 




OPINIÓ PERSONAL:

Aquest llibre (de fet tota la saga) m'han portat a un món màgic, a una societat perfecta i imperfecta a la vegada. Són únics! I ES QUE ES TAAN PERFECTE.. Si, es pot dir que es el meu llibre preferit. NO DESDE SEMPRE PERÒ ESTARÀ AL MEU COR PER SEMPRE. 





Només et puc donar les gràcies Veronica, per donar-me la oportunitat encara que durés poc de ser la Tris Prior, poder sentir les seves pors, ambicions, alegries, tristeses... Gracies per deixar-me ser ella. Per formar part d'aquest món màgic i per deixar-me conèixer el meu Tobias <4








La veritat un cop acabat el llibre em vaig començar a menjar el coco pensant a quina facció estaria... Primer pensava amistat, seguríssim però després pensava aixxx no sé no sé crec que a intrepidesa també encaixaria. Em veia a a qualsevol de les cinc. I aleshores ho vaig entendre! 

SPOILER ALLEGIANT I INSURGENT

No sóc una fallada genètica. Sóc divergent i no puc ser controlada. muajjajajajajj! 







Res. Res no em feu cas. Coses meves. A vegades se me’n va l'olla.  Ah i si voleu saber la vostra facció abaix he penjat el test ;)

Si si.. Personatges:


Tris Prior: Es tan gran però tann ( emocionada) potser els que heu llegit allegiant ( lleial en català) enteneu perquè penso que aquest personatge es la mes valenta, sí més valenta que la Katniss i més valenta que cap altre personatge que jo, com a mínim  hagi llegit. 

GRÀCIES TRIS ... PER TOT <4





-> A mi em sembla que la Shailenne farà bastant bé el paper de Tris no trobeu?


El Tobias !!! El meu 4 !!!! He's just PERFECT!!! Per favor! No es pot ser més perfecte :) Si que a vegades al pobre ( a estones) el veia molt traumatitzat no sé com amargat, ( clar que tenia motius i tal, però se’l notava com enfadat amb la vida)  ... Deixant de banda les meves menjades d'olla ell ho és Tot... Apart el 4 sempre ha sigut el meu numero preferit des de sempre :)
pg 284

" - Quatre pors.

- Quatre pors aleshores; i quatre ara."



<4


I com que a la perfecció no se li pot posar cara han buscat a algú similar per la pel·licula . A mi em sembla que ho farà bé però no arribarà a la perfecció del meu 4 <3


I la parella que fan amb la Tris ...es ÚNICA. Són taan "cukis".

pg 332

" Tinc por d'estar amb ell. L'afecte sempre m'ha inquietat, però no sabia fins a quin punt aquest sentiment m'arribaria tan endins."





EL FINAL... no sé quina mania té aquesta dona d'acabar els llibres en moments inportants ! Aix es que ***** em va deixar amb unes ganes bojes d'Insurgent!

pg 411

" No tinc casa, ni camí ni certesa. Ja no sóc la Tris, l'altruista, ni la Tris, la valenta. 


Suposo que ara em toca ser alguna cosa més que això"


MISSATGE IMPORTANT

PERÒ RECORDEU: ELS VERDADERS FANS DE DIVERGENT SEMPRE SERÀN AQUELLS QUE, PER VOLUNTAT PRÒPI VAN LLEGIR EL LLIBRE. NO ELS QUE NOMÈS HAN VIST LA PEL·LICULA. 


Que cada cop falta menys !!!! 


pg 411

" No tinc casa, ni camí ni certesa. Ja no sóc la Tris, l'altruista, ni la Tris, la valenta. 

Suposo que ara em toca ser alguna cosa més que això"



CITES <3 


pg 27

" Abnegació. Intrepidesa. Erudicció. Divergència"


pg 47

" Sóc egoista. Sóc valenta."




pg 57


" Un nou lloc. Un nou nom. Aquí puc tornar a néixer.

-Tris- Dic amb convicció.
-Tris- repeteix la Laurent somrient-. Anuncia-la, Quatre.




pg 126


" -Ets humana, Tris? Tant amunt i... - agafa aire amb dificultat-. No et fa gens de por?"







SI  VOLEU FER EL TEST PER SABER LA VOSTRA FACCIÓ;)A LA PÀGINA OFICCIAL DE DEIVERGENT ES POT FER :) US PASSO EL LINK 

http://www.sagadivergente.com/test.php



PD: JO SÓC DIVERGENT ;9






NO EM CREC QUE NO L'HAIGIS LLEGIT!! O.0

5/5

NEVER TRUST A DUCK!



18 comentaris:

  1. Aquet llibre puff, es q sol es pot dir anbsdbbdjdjebwvhwjdjbevehwj. Es indescriptible. Aquest llibre ma agudat a entendre mes com soc, a entendrens a tots, la ment humana i tembe em va pasar com a tu q pensava mol en quina faccio estaría i tambe vaig aribar a la conclusió q vull ser valenta, altruista, inteligent, amable i sincera.
    Es un dels millors que me llegit.
    Quan em vaig llegir allegant vaig tindre q deixar de llegir x q samblava q jo fos la tris i tenia q asimilar tanta informació i el final bueno es l'unic llibre amb q he plorat
    El Tobías<4 em vaig enamorar dell es la PERFECCIO en persona.
    Cada cop falta menys x la peli <4
    Una cosa tas lleguit no esta escrit a les estrelles (bajo la misma estrella en castella)?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3

      SPOILERS ALLEGIANT

      Aquest llibre és únic! ÚNIC! i estic completamnet d'acord amb el que dius. Puc dir que estic 100% segura de que es el millor llibre que he llegit ( de fet tota la saga) amb un final que és bonic i trist a la vegada . Un gran final que a a la vegada es duríssim.
      Jo vaig tardar un mes a assimilar el final. Vaig plorar cada nit urant una setmana :( Si que es veritat que ploro amb facilitat als llibres però mai s'havia allargat tant :(

      Jo tambè estava super pillada del Tobias 4 aix...

      Sisi tothom a l'estrena !!!!
      Si si mel vaig llegir aquest nadal passat, epero que surti ja d'una vegada guanyadora a l'enquesta per fer ressenya. ;)

      Elimina
  2. Em vaig començar a lleg, i el llibre fa poc, ja que el volia llegir abans que sortis la peli... i puff m'ha deixat sense paraules es GENIAL, i sense adonarten ja t'has acabat el llibre... m'ha encantat, els dos primers m'han passat super rapid i el mateix m'esta passant amb Lleial tot i que aquest instentare llegirmel mes a poc a poc per assaborir-lo més bé ( ToT i que ja se el final....)
    El principi pensava que era com un especie de jocs de la fam, i la veritat eske mentre que els jocs de la fa va baixant a mesura q avança la saga aquest es queda en la seva altura durant tots els llibres..
    Els personatges son... buff, la Tris es valenta, en Tobias es super asdfghjk,
    el Will tambe ess genial, la Christina, té algo especial, l'Uriah tambe trobo q es super asdfghjk i bff mencanten tots, ( els "bons" es cla) L'unic q em fa ballar el cap es en Peter que tinc sentiments contradictoris cap a ell....
    En fi que es una saga que val moooltiiiiisim la pena i que encara no conec ningu que se n'hagi peneditt
    Bona RESENYAAA!!

    Muamuaa

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaa<3

      Si, esque Divergent ( de fet tota la saga es perfecta) és el millor llibre que m'he llegit. <3 Es tan astdyhjsdhl <3 M'ENCANTA!! uixx.. quina ràbia ja saps el final?? Jupe... :( no es el mateix si ja saps el final. Però ara a disfrutar Allegiant preciosa <3 treu-ne tot el sc que puguis <3

      M'encanta la comparació que has fet amb els jocs de la fam perquè jo penso exactament el mateix! La quantitat de vegades que aquestes paraules han sortit de l a meva boca. THG es degrada mentre que Divergent es manté o inclús millora <3

      Si... jo no m'havia sentit tant propera als personatges des de Harry Potter ( bueno aquella properitat es imposible de superar). i THG ah i tambè la saga LUX ;) AHH i jo tampoc podia suportar en PETER ! És odiós!

      Merssi <3

      Un petó preciosa <3

      Elimina
  3. Jo el vaig descobrir gracies al trailer de la pelicula, que el vaig veure el cine abans de que comencés "Los juegos del hambre en llamas". I encara no he tingut la oportunitat de llegir-me'l pero se que quan ho faci no hem deixarà indiferent
    La setmana que ve aniré a veure la pelicula, espero tenir temps de llegirme el primer llibre abans

    M'encanta el teu blog i ja estic esperant impacient la seguent ressenya

    Un petó <3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3
      No espris més a llegirte'l et juro que no te'n penediràs ni una mica ! és un llibre que et deixa de tot menys indiferet ( com molt bé has dit)
      La setmana que ve?? Jo tenia entés que s'estrenava el 30 d'abril a Espanya.

      Merssi <3

      Ens veiem <3

      Elimina
    2. Ho sento, si que es el 30 d'abril. me confós de setmana!
      Porto un cacau mental...XD

      Elimina
    3. Tranquil/a si em veiessis a mi :D nomes que m havia alarmat pensant que ja s havia estrenat i m havia perdut l estrena :)

      Elimina
  4. Puessss... Es que jo acabo odiant tots els llibres aquests. Osigui estic faaarta de les histories d'amor. Per exemple Bajo la misma estrella em va semblar la cosa mes cursi de mon i ara em fa por tornar a la novela romantica. Es per aixo que no vull llegir aquest llibre, no vull que les distopies siguin posades en ridicul. Per aixo encara no se si llegirmel despres de 'Nosaltres', també distopia. Asdfghjkl

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola :)
      Entenc que no t'agraden les històries d'amor. Per lu tant és el més normal del mòn que no t'haigi agradat TFIOS , ja que tot el llibre és d'amor :). No et mentiré Divergent no es un llibre SENSE res romàntic. Simplement l'amor no és el tema principal. Jo t'animo a llegir-lo, si t'han agradat THG aquest t'agradarà seguríssim.

      Si busques alguna cosa sense gens o casi res d'amor te'n deixo un parell ;)

      -> Olvidados ( Michel Grant ) Jo me l'he llegit i t'asseguro que d'amor en te poc.
      -> El corredor del laberinto ( The maze runner en anglès) ( James Dashner. M'han dit que l'amor tampoc és tema principal, jo el tinc a la llista de llibres que he de llegir.

      Espero haver ajudat :)

      Elimina
  5. Jo me'l vull llegir!Diuen que s'assembla bastant als jocs de la fam.Pero esque tinc tans llibres pendents que em sembla que haure d'esperar una mica...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Quim :)

      L'has de llegir però ja! Segons la meva opinió és fins i tot millor que els jocs de la fam ! Ja em diràs quan l'acabis :)

      Ens veiem <3

      Elimina
  6. Hola!:) podries fer la ressenya de no està escrit a les estrelles? Gràcieeees!♡

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaa <3

      Si no surt a l enquesta no la puc posar :( Pero tu tranquila que jo tambè tinc unes ganes boges de fer la ressenya aixi que si no surt aquesta semana surtirà la seguent

      Elimina
  7. Hola Clar's 4!
    M'ha sorprès molt trobar aquest blog (per adolescents.cat), ja que escrius les ressenyes amb el teu toc propi i no fent un "copiar-pegar" com fan molts bloggers.
    El més curiós és que m'he llegit la gran majoria de llibres que tu dius i que alguns comenten.
    Encara em falta, però, la saga Divergent. M'he començat la primera novela i pel que veig segur que val molt la pena.
    Molt creatives les ressenyes i espero que en facis moltes més!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3

      Primer de tot PERDONA'M, PERDONA'M PERDONA'M, no acostumo a mirar les entrades antigues i clar... passa el que passa... :(
      Moltissimes gràcies de veritat <3 Es el millor que em podien dir <3 <3
      La saga Divergent ja ho veuràs T'ENCANTARÀ ( buenu segurament ja t'encanta ara mateix perquè amb el que he tardat a respondre... :(

      Espero que em perdonis <3
      Moltissimes gràcies i ens veiem <3

      Elimina
  8. DIVERGENT...
    MILLOR llibre que he llegit mai... de fet, la MILLOR SAGA!
    No hauria descrit el llibre millor. MOLT BONA RESSENYA!!!! Jo també seré sempre una INICIADA

    ResponElimina

Hola! Moltes gràcies per comentar dreamers!