Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 de març del 2014

ELS JOCS DE LA FAM

ELS JOCS DE LA FAM 

Hey dreamers ! Primera ressenya!! Començarem per un dels llibres que més m'han marcat, i que estic segura que també a vosaltres. 




FITXA TÈCNICA:




  ·  Títol: ELS JOCS DE LA FAM

·  AutoraSuzanne Collins

·  Saga: Els Jocs de la fam

·  Idioma: Català ( tot i que jo me'l vaig llegir amb castellà )

·  Persona: Primera

·  Pàgines396








SINOPSIS: 

EL MÓN ESTARÀ OBSERVANT 

GUANYAR SIGNIFICA FAMA I FORTUNA.
PERDRE SIGNIFICA UNA MORT SEGURA.

En una fosca versió del futur pròxim, dotze nois i dotze noies es veuen obligats a participar a un reality show anomenat Els jocs de la fam. Només hi ha una regla: matar o morir.

Quan la Katniss Everdeen, una jove de setze anys, es presenta voluntària per ocupar el lloc de la seva germana als jocs, ho entén com un camí a la mort. Però Katniss ja ha vist la mort de prop; i la supervivència forma part de la naturalesa.

QUE COMENCIN ELS "SPTUAGÉSIMOQUINTOS" JOCS DE LA FAM!





COM VAIG COMENÇAR:

Us he de confessar que vaig descobrir la saga al veure el tràiler de la pel·lícula. ( ho sé, ho sé no té perdó de Déu) i poc temps desprès ja el tenia nou i brillant a les meves mans. Vaig devorar-lo.  Segurament com la majoria dels que ara esteu llegint això.  Per mi aquesta trilogia ja forma part de la història. 





                                        ( abans  d'anar a fer els exàmens )






BREU RESUM + FINAL OBERT ( POT CONTENIR SPOILERS)

La història passa a un país anomenat PANEM. Un país dividit en 12 districtes. L'1 el més ric i el 12 el més pobre.  Cada any el país veí ( Capitoli ) organitza uns jocs en els quals dos representants ( escollits per sorteig, tributs) de cada districte ( un masculí i un femení )lluiten  a mort per sobreviure. L’únic que queda viu és el vencedor. Un vencedor que passarà a ser "propietat" del Capitoli. 


 ( 12 districtes)


La protagonista és la Katniss Everdeen, una noia del districte 12 que es presenta voluntària a "participar" als jocs per protegir a la seva germana Prim, que ha estat escollida al sorteig . L'altre noi escollit és en Peeta, fill dels forners del districte. Seguint el procés dels jocs van amb tren fins al Capitoli on els preparen per "La desfilada" que serà el primer cop que els espectadors del capitoli veuran els tributs. Si causen bona impressió ja tindran punts a favor amb els patrocinadors. Si no, el dia abans d'entrar a l'Arena et fan l'entrevista definitiva. La Katniss no vol morir i amb el seu mentor tracen un pla. La Katniss i en Peeta han d'ENAMORAR-SE.






I si s'enamoren, tindran pietat els del Capitoli? És la Katniss una egoista per voler sobreviure encara que jugui amb sentiments? Com acabarà tot?


OPINIÓ PERSONAL:

Val, al principi he de reconèixer que em feia cosa llegir-lo ja que volia evitar conversacions i reaccions "Rares" ( que les he acabar tenint)ja que l'argument del llibra es una mica " macabre " per dir-ho aixins.

VOLIA EVITAR PRECISAMENT AQUEST TIPUS DE CONVERSACIÓ:

Mama: Hola, què llegeixes?
Jo: Res mama, només Els jocs de la Fam.
Mama: Ah.. I de què van?
Jo: De la cosa més normal del món... Només són persones que han de lluitar a mort per sobreviure. I la resta ho miren i aplaudeixen.  Ja veus... ho veiem cada dia no?




Val... ejemm NO. Tot i que al principi em vaig horroritzar un poc desprès vaig veure el meu error. Com és que no me l'havia llegit abans!??! Però com diu la meva avia:

                     VAL MÉS TARD QUE MAI, NENA !





Va vinga seriosament... A veure parlem dels personatges...

La Katniss, aixx és la meva inspiració... M'ENCANTA!! És forta, valenta, rebel,  lluitadora, guapa ( ja posats a dir ) i el que m'agrada més és que no necessita cap noi que l'ajudi ja que és perfectament capaç ella soleta.




 A veure que les noies no sempre necessitem un Princep blau que ens salvi cada 2x3 no? És que sempre es igual:

NOIA GUAPA I DEBIL + NOI FORT I GUAPO = AMOR 

DONCS NO!

El Peeta...  És que es fa estimar el molt burro :) Si es un tros de pa... Tot i que a vegades penso que la Katniss estava cega amb ell... PERQUÈ NO HO VEUS!? SI EL TENS JUST AL DAVANT!! Enfi.. que aquest triangle amorós Katniss-Petta-Gale em desconcertava massa la veritat. 



La Rue.. Qui no va estimar aquella nena petitona que saltava pels arbres? I qui no en va plorar la seva mort? Va ser dolorós però va valer la pena.. Perquè amb aquesta petita mort es va iniciar una cosa gran, Enorme, GEGANT! 



I el final. Em va deixar per una banda amb el cor destrossat i per l'altra amb unes ganes BOJES de llegir el següent llibre!!








5/5

NEVER TRUST A DUCK!










35 comentaris:

  1. Tranquila. Jo també vaig descobrir el llibre gràcies a la peli :S I mira que al principi em feia pal llegir-me'l però quan ho vaig fer....hswksskqkxjxiehrbdjhwjsis el llibre no podia ser més perfecte

    M'encanta el teu blog! Segueix penjant :)

    ResponElimina
  2. Holaa merssi per comentar <3<3
    Esque THG són únics <3 <3

    Espero que haigis trobat la meva ressenya digne del llibre <3

    ResponElimina
  3. A mi em feia com a cosa llegirmels ja q no magrada quan comencen a matar gent x q si i una amiga mel va recomenar i al cap d'un mes ja tenia tota la saga acabada i ara a esperar la 3a pelicula

    ResponElimina
    Respostes
    1. sisi a eserar "Sinsajo" .. uiiui quines ganes..

      Jo he aprés aquesta lliçó :
      LES COSES NO SÓN EL QUE SEMBLEN I ELS LLIBRES ENCARA MENYS.

      Merssi x comentar <3

      Elimina
  4. M'encanta! M'agrada moltíssim aquest blog! El vaig trobar gràcies a adolescents.cat, per curiositat i vaig entrar i no me'n penedeixo gens! A mi també m'agrada molt llegir i els meus llibres preferits són els Jocs de la Fam i s'ha de dir que m'ha encantat com has fet la ressenya! Visitaré el blog molt regularment. Continua així perquè o fas molt bé!
    Molts petons:*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola <3 <3

      Mersi, mersi i mersi <3 La veritat es que no les tenia totes al principi però comentaris com els teus fan que l'esforç valgui la pena. ;)

      Ens veiem <3

      Elimina
  5. Joder son los millors llibres del mon:) Em vai llegir los tres amb una setmana, si 1200 pagines...jejeje:) va, esperem al seguen!:)

    Alba//*//

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola albaa ( indeendentista jejej) No són els millors llibres del mon. Són els millors llibres de L'UNIVERS <3

      merssi x comentar preciosa <3

      Elimina
    2. UNIVERS*-* (Que sigui el que vulgui)

      Alba//*// (independentista sisi)

      Elimina
  6. Bona ressenya!! Per cert, a què es deu el teu nom d'usuària??????
    Àlex

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merssi Àlex <3

      Esperem que la pròxima sigui Cazadores de sombras. El nom d'usuaria? Bona pregunta.. Buenu de veritat em dic Clara ( no diré res més de mi) i Clar's es un diminutiu que m'agrada :) i 4 Pel meu tobias eaton <3 ( divergent)
      <4
      Merssi <3

      Elimina
  7. A mi em van agradar el primer i el segon però sobretot... ¡Peeta i Rue! Si vols, passat pel meu blog (crayssbooks.blogspot.com). A veure si t'agrada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei holaa <3

      Em passo ;) Aixx la Rue i en Peeta... <3 <3 lovethem<3

      Elimina
  8. Jajajajaja! *-* La ressenya sta super béééé!! Veig ke t'estàs llegint Junts... <4 A les següents ressenyes avisa tmbe d'Spoileeeers pliiiis sk si nooo... <4 <4 <4
    Júlia / AnonimaInTheMoon

    ResponElimina
    Respostes
    1. merssi <3 ( primeraseguidoradelblog jejej)
      Sisi encara estic pel primer per culpa dels examens pro estic enganxadissima <3 . no et procupis sempre avisaré els Spoilers perquè ja sé ( per experiència) que fot molt..

      Ens veiem <4 <4

      Elimina
  9. Holaa
    M'ha encantat aquesta ressenya, ja tinc ganes de que surti la pròxima. Fa molt temps que estic buscant gent per parlar sobre els llibres que llegeixo, ja que les meves amigues... no és que els hi agradi molt parlar-hi.
    Moltes gràcies per alegrar-me el diaa <4

    PD: M'ha encantat la foto de la Rue, és tan maca l'Amandla...<3 La cançó de la Taylor Swift és preciosa, però el vídeo una mica depriment ;) (You and i'll be safe and sound....) M'enamora!

    Mar <4

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mar <3
      T'entenc amb lu de les amigues... em passa el mateix. :( No cal que busquis més preciosa. Aqui pots parlar ( sense manies ) de tots els llibres que vulguis :) A mi m'ha alegrat el dia el teu comentari <3

      Ens veiem <4 ( aix Tobias)

      Elimina
  10. Holaaaa :)

    De les millors resenyes que he llegit, la veritat, esta suuper ben feta,
    Per mi el millor es el primer i la cosa va desmillorant a mesura q avançant els llibres, la veritat eske l'ocell de la revolta (sinsajo) no em va agradar gaire...
    Pero bueno per gustos colors

    Un petonas ben fort <4 ( divergent mooolaa)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3 Moltísimes gràcies... la veritat es que no estava gaires egura que m'hagués sortit bé... ya saps al ser la primera que faig... però llegint aquests comentaris em fa sentir-me satsifeta. :) Moltíssimes gràcies <3

      opino casi el amteix amb els llibres :) Penso que el segon està perfectament a l'altura del primer, però si que coincideixo amb "Sinsajo" va estar molt bé, però no al nivell dels altres.

      Un kiss <4 ( divergent molta moltissim my friend)

      Elimina
  11. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  12. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  13. Jo també m'he llegit aquest llibre i em va encantar!*-* també m'en vaig enterar per la tele i per la peli jeje, una amiga meva tenia el llibre i mel va deixar. i també m'el llegeixo amb castellà jajaj no ets l'unica:3 També m'ha deixat el 2n (en llamas) i ara tinc unes ànsies de llegirme el 3r (sinsajo) T'els has llegit ja tu?

    Petons guapa:*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3
      Es que a qui no li agrada els jocs de la fam? Si són perfectes <3 .. Ja... jo hagués preferit llegir-lo en català... però costa trobar-ne. :( Jo em vaig acabar la triologia fa dos anyets <3 Crec que t'agradarà sinsajo ( acostuma a agradar) enacara que com he dit a algun comentari de + amunt trobo que és el més fluix dels tres.

      Petoonss <3

      Elimina
  14. Hola
    M'encanta llegir i la majoria dels meus amics passen una mica de la lectura, aixi que no tenia ningu amb qui comentar els llibres que em llegeixo... Gràcies per crear aquest blog!!!
    Són els millors llibres del mon! I per aixo de converses amb la mare, jo vaig anar a veure la 2a peli amb la meva mare i es va quedar una mica o_O. Diu k no vinda amb mi a veure la 3a... Jajajaja

    Petons :*

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaa <3
      Les meves amigues PASSEN TOTALMENT de la lectura :( per això vaig crear el blog. Espero que puguem comentar molts llibres :) i haverte ajudat :9 a mi ja m'has ajudat molt donant-me una opinió més de THG :)

      Jajajaj me mare quan va veure la pelicula es va quedar en plan WTF. Però ara de cop s'hi ha enganxat :) Quin cas... un dia diu "Es pot saber que llegeixes?" i al seguent em demana el llibre :D

      Petonsss <3

      Elimina
  15. Siusplau, el proper llibre "Allà on els arbres canten"

    Uri i Viana per sempre <3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaa <3

      Posaré el que guanyi a l'enquesta. :) De moment aquest llibre ( que m'encanta) està empatat amb TFIOS, deu vots cada un... esperem que algu voti abans de demà i si es queden empatats tindré en compte el teu comentari <3 i faré Allà on els arbres canten <3

      "I, gràcies a l'Oki, l'Uri i la Viana van renéixer altra vegada, en la imaginació dels seus oïdors, per tornar a viure LA SEVA HISTÒRIA D'AMOR SENSE FRONTERES "

      Elimina
  16. Els Jocs de la Fam per mi, es el millor llibre de l'història! Me'l vaig llegir perque la meva millor amiga se'l llegia, me'l va deixar i no vaig tardar dos dies en acabar-me'l! Me llegit la triologia amb una setmana i mitja.

    La seguent vegada podeu parlar sobre divergent?

    AlbertAnònim

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Albert <3
      Tens molta sort que a la tev amiga li agaradi llegir ! No saps quanta... Es que a veure a qui no li agraden THG? Són únics :)

      Aquesta setmana toca "Allà on els arbres canten" de la Laura Gallego :) Ha estat el resultat de l'enquesta... però cada cop vota menys gent o siga que crec que pensaré una altra alternativa :)

      Merssi x comentar guapu <3

      Elimina
  17. Hola guapa! És el primer cop que entro al teu blog i m'ha encantat, em sento molt identificada amb tu jo també llegeixo moltíssim, i al contrari d'altres blogs de ressenyes de lectura el teu m'encanta perquè ho fas de manera informal i amena; m'he sentit molt més a prop teu llegint aquests posts.
    Jo escric, en anglès, no és ben bé novel·la però una mica em fa la funció de diari personal així que si t'ho vols mirar, m'encantaria tenir alguna opinió. Penjo coses cada dia o cada dos.
    Et segueixo des de ja, espero seguir veient durant molt temps ressenyes teves per aquí! Un petó maca:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. PS: el blog és http://our-last-breath.blogspot.com.es/ !

      Elimina
    2. Holaa <3
      Primer de tot demanar-te perdó per no contestar-te abans :$ No havia vist el comentari , ja que no esperava que ningú comentés ja en aquesta entrada. Moltíssimes gràcies de veritat pels teus comentaris i per seguir-me <3

      Em passo pel teu blog i comento val ? <3 Uau em sebmla super bona idea escriure en anglès... jo poso petites frases, tot i que tinc bastant nivell no podria esctriureu tot amb anglès.

      Em passo i et diu<3

      Pd: I PERDONA ALTRE COP <3

      Elimina
  18. Ohh!! M'encanta la ressenya que has fet!!! Realment és un llibre fantàstic! Jo he de dir que el vaig descobrir abans que la pel·lícula, però pel títol em pensava que seria una cosa totalment diferent, fins que el vaig obrir i vaig començar a devorar-lo, amb dues tardes el vaig tenir completament llegit!!! després d'això vaig llegir-me'l una altra vegada però en anglès (val molt la pena, ho recomano).

    També m'he llegit els dos altres llibres de la saga, i no coincideixo amb que el tercer llibre "l'ocell de la revolta" sigui més fluix. És diferent, no és com els dos primers, on l'amor és un dels temes principals i on no ens costa sentir-nos identificats amb algun dels personatges, però crec que reflecteix la vida real. El que vull dir és que ens ensenya que no tot son "contes de fades" com als dos primers on a tots ens agradaria ser un dels personatges, sinò que és més dur i crec que reflecteix un bon missatge.

    Segueix llegint i recomanant-nos llibres, i felicitats pel blog, és genial!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Joana <3

      Res, que primer de tot demanar-te perdò ( altre cop) per respondre tan tard.

      Moltíssimes gracies :)

      Coincideixo en que el tercer es més dur, sí , això no es pot negar. Es per aquest mateix motiu que no m'agarada tant, jo llegeixo per viure aventures que mai podré viure, i per llegir finals feliços ( no tots ho són per desgràcia) coses que ben poques vegades es veuen a la realitat , ja tenim prou duresa a la vida, no fa falta que tambè llegim llibres durs, però com dic jo DE GUSTOS COLORS :)

      Ens veiem preciosa <3

      Elimina

Hola! Moltes gràcies per comentar dreamers!