Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 de gener del 2015

WONDER


Heey dreamers! Avui tenim la ressenya d'un llibre que s'ha quedat dins meu: Wonder. Realment és un llibre que s'ha de llegir, i que, estic segura que, un cop ho facis, ja no veuràs el món amb els mateixos ulls. T'endinsaràs a Wonder? 




    Títol: Wonder
      Idioma: Català
        Persona: Primera 

         Pàgines: 414 

        Editorial:  La Campana


        Autor: R.J Palacio







        " Em dic August, per cert. No penso descriure la meva cara. Segur que és molt pitjor que tot el que us esteu imaginant. "
        Wonder és la història de l’August, un nen que comença la secundària a una nova escola, i tot el que això representa. I podria ser una història ben normal, ja que a l’August li agraden els entrepans de formatge, li agrada Star Wars, estima a la seva goseta Daisy...I te una malformació facial de neixement que li dona un aspecte “diferent”. Amb Wonder m’he emocionat com feia temps que no ho feia. I l’autora no cau en cap moment en el drama fàcil. Tot està narrat d’una manera tan senzilla i tendra que l’únic que desitges al acabar el llibre seria abraçar l’Auggie. Avis als professors: tots els nens de secundària haurien de tenir com a lectura obligatòria Wonder (i també molts dels adults que els envolten)







        " PERCEPTE DEL MES DE SETEMBRE DEL SENYOR BROWNE: SI HAS DE TRIAR ENTRE TENIR RAÓ O SER CONSIDERAT, TRIA SER CONSIDERAT.

        Senyor Browne






        "A vegades penso que tinc el cap tan gran perquè està ple de somnis"


        Auggie





        " No ni ha prou en ser amigable. Has de ser un amic.

        Charlote





        "Tothom hauria de rebre una ovació amb tot el públic dempeus almenys una vegada a la vida, perquè tots vencerem el món
        " ( Auggie)



        Wonder és un llibre especial, molt especial. Tracta d'un nen de nou anys, l'August que per primera vegada a la vida va a l'escola. I perquè per primera vegada? Doncs perquè tot i que ell es considera un nen normal i corrent, els altres no ho fan. L'Auggie pateix una malformació a la cara, que des del seu punt de vista és tan horrible, que no és capaç de descriue'ns  ni com es veu. En aquest llibre veurem la seva història, tan màgica, dura i bonica com et puguis imaginar.


        És un llibre increïblement fàcil i ràpid de llegir ja que està narrat amb la senzillesa d'un nen. Això sí, vaig trobar molt interessant que certs capítols fossin narrats des del punt de vista d'altres personatges, però evidentment em qedo amb l'Auggie, és únic, i crec que si totes les ecoles o instituts tinguéssin aquest llibre com a "obligatori" no hi hauria tan bullying. Perquè realment et fa pensar, pensar en com tractes a les altres persones, en .

        Si et fan bullyng, pensa en l'August, mira el cantó positiu de les coses, si ell ho pot fer, tú tambè. Atura't i pensa, i sobretot mai, mai caiguis tan baix com ells. Ara, però potser diré una cosa que horroritzarà a molts, però creieu-me, té justificació.  

        Desprès de llegir El capítol del Julian ( nen que li fa bullying a l'August) , el segon llibre, on

         veiem el seu punt de vista ell, en Julian, s'ha convertit en el meu personatge preferit. 
        L'August m'ha ensenyat molt, de fet, tan de bo haguès llegit aquest llibre abans. Però sabeu que? L'August ho passa malament en alguns moments, és evident. He plorat de ràbia, d'impotencia, de pena, de compassió amb ell. Em va destrossar alguna pàgina. 

        Però vaig plorar molt més amb "El capítol del Julian"perquè? Doncs perquè el que era el nen "sense sentiments" resulta que sí que en tenia, va voler tornar a començar, i em va ensenyar el que no crec que mai oblidi; MAI ÉS MASSA TARD PER REPARAR ELS ERRORS DEL PASSAT. MAI.


        En defiitiva...

        Wonder és un llibre amb el qual he rigut, he plorat, i sobretot m'ha fet pensar. Crec que si tots haguèssim llegit o ens haguèssin llegit aquest llibre a la primària, avui no hi hauria tan bullying. L'Auggie va ensenyat tantes coses, que no les puc comptar, dreamers, no aneu retreassant aquest llibre! Fouvos-ho com vulgueu! Però llegiu-lo ja!


        August: L'Auggie és el nen més valent que he vist mai. És capaç de convertir la seva diferència en una cosa positiva. I tot i els mals moments, ha sapigut sempre tirar endavant. Simplement m'encanta. Creieu-me, dubto que mai arribi a oblidar l'Auggie,  ha significat massa per a mi, i el final.... buff... el final és de pell de gallina. De veritat. No puc parlar gaire més d'ell perquè sincerament no puc expressar tot el que m'ha fet sentitr aquest personatge tant inocent amb paraules *-*

        El millor?  TOT
        El pitjor? RES!

        ALTRES LLIBRES DE LA COL·LECCIÓ: 



                                                           NEVER TRUST A DUCK!



        C O M E N T E U    I     C O M E N T O 

        3 comentaris:

        1. Eiiii!
          Jo em vaig llegir aquest llibre aquest estiu passat no l'altre, o sigui que d'aqui uns mesos ja farà 2 anys! :O La veritat és que me'l vaig llegir en menys d'una setmana perquè l'August i la seva història, em van atrapar tant que no podia parar de llegir.
          Al començament del llibre sentia molta impotència per no poder ajudar-lo, però mica en mica el meu cor s'anava alegrant de que les coses li comencessin a anar bé, cosa que no passa fins ja passat bastant mig llibre!
          Un llibre preciós que s'hauria de llegir tothom, i quan dic tothom em refereixo sobretot a aquella gent que fa bullying a altres nens o nenes només per passar-s'ho bé una estona, perquè no saben el mal que poden arribar a fer a aquella persona...
          Un llibre sens dubte preciós que, si us plau, qui no l'hagi llegit que el llegeixi tant punt pugui perquè no el/la deixarà gens indiferent!!!

          Fa poc em van regalar el Capítol del Julian, que llegiré quan acabi el llibre que estic llegint (en tinc ja moltes ganes)*-*
          PD: a la ressenya que vas fer dels origens de caçadors d'ombres a mi tampoc em vas respondre el meu comentari com li ha passat a una altra persona em sembla. En aquest comentari et feia algunes preguntes. Si us plau, el podràs contestar quan puguis?

          Moltes gràcies!!:)

          ResponElimina
          Respostes
          1. Holaa! <3
            Ostrees ja f bastant de temps! Si no m'equivoco tot just l'acabaven de treure! *-* Completamet d'acord! El pitjor és estar llegint la història i no poder ajudar l'Auggie.I el millor és veure que ell solet ho va aconseguint! *-* em vaig sentir tant orgullosa !
            Massa cert! Ja em diràs que talel Capítol del Julian! Personalement em va encantar *-*
            PD: Ostres! em sap molt de greu! He tingut problemes amb l'ordinador aquests dies, però tot i així he tardat massa a contestar... ho sé :( No tornarà a passaR!
            Ens veiem! <3
            Clar's4

            Elimina
        2. aquest llibre m'agradat molt!

          ResponElimina

        Hola! Moltes gràcies per comentar dreamers!